buy vpn kharid vpn kerio vpn mobile vpn
استفاده از محاسبات ابری در سازمان ها – رایانش ابری
خانه >* رایانش ابری >* استفاده از محاسبات ابری در سازمان ها

استفاده از محاسبات ابری در سازمان ها

محاسبات ابری نگاه مدیران را به تکنولوژی تغییر داده است .

با ظهور big data ، محاسبات ابری موبایل و تجارت های اجتماعی ، مدیران می خواهند تا به سوی این نوآوری ها حرکت کنند اما هنوز مجبورند با شیوه های قدیمی تکنولوژی سروکله زنند . برای این مدیران ، ابرها روش آسان و سریعی برای تغییر در اجرای فرآیندهای شغلی شان و پیدا کردن روش های جدید برای مجذوب کردن مشتری می باشد.

ابرها ، پلت فرمی (سکویی) برای توسعه تکنولوژی سازمان های فناوری اطلاعات فراهم می کنند . خیلی از سازمان ها ، بودجه فناوری اطلاعات خود را از بخش عملیات و نگه داری به بخش محاسبات ابری اختصاص داده اند تا از این راه ، تجارتشان را توسعه دهند .

برای مثال ، 3 سازمانی که محاسبات ابری را با روش های جدیدی به کار گرفته اند :

انجمن تنیس آمریکا (US Open) هم اکنون ، همه سرویس های تکنولوژی خود را از ابر IBM دارد .

شرکت ترانزیت سریع منطقه خلیج (BART) ، که حدود 400هزار کالا را روزانه در کالیفرنیای شمالی جابه جا می کند ، شبکه وایرلسی برای سرویس تماس تلفنی راننده های سطح شهرش ارائه می دهد که برپایه سرویس های ابری است . با استفاده از این سرویس های ابری ، این شرکت توانسته زمان تحویل بار به صاحبان آنها را از ماهیانه به هفته ای کاهش دهد که این خود باعث توسعه بیشتر شرکت و افزایش کارآیی و تسریع در پروژه های تحویل بار آن ها شده است .

El Corte Ingles ، بزرگترین فروشگاه در اروپا ، ابررا برای قیمت گذاری ، تبلیغ و مشاوره آنلاین بکار گرفته است و با استفاده از این سرویس های جدید مانند ” کلیک کن و جمع کن ” که به مشتری اجازه سفارش آنلاین محصول را می دهد ، توانسته زمان و هزینه خرید مشتری را کاهش دهد واز طرفی فروشندگان زیادی را به سمت خود بکشد .

همانطور که شرکت های بازرگانی به سمت ابر حرکت می کنند ، سرعت انجام امور بازرگانی نیز سریع تر می شود . تغییر همیشگی است . همانطور که از مثال های بالا استنباط می شود ، 3 روش در محاسبات ابری که به پذیرش ابر سرعت می بخشد عبارتند از :

1-      سیستم های ارتباطی رکوردها در مقایسه با سیستم های نسل جدید شغلی

سازمان ها، سیستم های پشتیبانی عملیات داخلی شان را –همانند مالی ، مدیریت و… – را با سیستم هایی همانند ایمیل و شبکه های اجتماعی تجمیع کرده اند تا با مشتری ها ، شرکا و فروشندگان ارتباط داشته باشند . این ایده ، باعث شده که شرکت ها ، سود بیشتری کسب کنند وخلاق تر به نظر رسند و همه اینها را مدیون ابرها هستند که با ایجاد پلت فرمی قابل انعطاف و گسترش ، در این راه به آنها کمک کرده است .

2-      استفاده از ابر برای سرعت بخشیدن به نوآوری .

ابر، زیربنایی برای مدل های تجاری شرکت ها ایجاد کرده است به این صورت که شرکت ها سرویس ها و داده هارا می گیرند و آنها را به هم لینک میکنند تا برنامه های کاربردی یا فرآیندهای تجاری جدیدی ایجاد کنند .

3-      سرویس های اتوماتیک در محیط ابری هیبرید .

سازمان های بزرگ ، می توانند سرویس هایشان را ببینند و کنترل کنند تا مطمئن باشند امنیت و حریم شخصی سازمانشان با سرویس های خودکار ابری حفظ می شود . آنها هم چنین می توانند برنامه های کاربردی شان را توسعه دهند ، مدل های جدیدی ایجاد کنند و… . تفکر قبلی که در مورد محاسبات ابری داشتند این بود که شرکت ها کنترلشان را بر روی منابع خود از دست خواهند داد اما هم اکنون شرکت ها می دانند که با استفاده از ابر ، می توانند تیزتر و بهتر عمل کنند .

 

ابرها ، نه فقط در بحث تجارت ، که دربحث مدیریت ، بهداشت و … می توانند مفید واقع شوند و مدیریت ابر و سروکله زدن با آن، نیاز به هیچ پیش دانسته ای ندارد و بسیار راحت و ساده می باشد .

درباره ی کریمی

کارشناس سخت افزار، ارشد معماری سیستم های موازی - دانشگاه فردوسی مشهد || محقق در زمینه رایانش ابری؛ زیرساخت به عنوان سرویس || مربی آزمایشگاه های ریزپردازنده، سیستم عامل ، معماری ، منطقی و معماری - دانشگاه بزرگمهر قائنات || آشنایی با انواع پلت فرم های زیرساخت | openstack | Eucalyptus | OpenNebula ||| تجربه کاری در زمینه شبکه : Linux | Debian | Ubuntu Cisco | CCNA | CCNP Microsoft | Server 2003

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *