buy vpn kharid vpn kerio vpn mobile vpn
مدیریت ابر | رایانش ابری

این وظیفه ارائه دهنده های سرویس ابری است که منابع و عملکردشان را مدیریت کنند . مدیریت می تواند شامل ابعاد مختلفی از رایانش ابری همانند load balancing( متعادل سازی بار ) ، عملکرد ، ذخیره سازی و پشتیبان گیری ، ظرفیت ، نحوه قرار گیری و … باشد .مدیریت نیاز به دسترسی کامل به عاملیت منابع در ابر دارد .

وظایف مدیریت ابر :

مدیریت ابر ، ارائه دهندگان ابر را درگیر تعدادی وظیفه می کند تا مطمئن شود منابع ابری کارایی لازم را دارند . در اینجا ما در مورد تعدادی از این وظایف صحبت می کنیم :

  • بازبینی پشتیبان های سیستم

نیاز هست تا به صورت دوره ای پشتیبان های گرفته شده ، بازبینی شوند تا مطمئن شویم می توانیم به طور موفق فایل های انتخابی تصادفی کاربران مختلف را بازگردانی کنیم . پشتیبان ها با یکی از راه های زیر به دست می آیند :

–          پشتیبان گیری فایل ها توسط شرکت ، از کامپیوترهای یک سایت روی دیسک هایی که ساکن ابر هستند.

–          پشتیبان گیری فایل ها توسط ارائه دهندگان ابر.

لازم است بدانیم اگر ارائه دهنده ابر داده را رمز دار کرده ، چه کسی به آن داده دسترسی دارد و اگر پشتیبان از بخش های مختلف گرفته شده ، کجاها قرار دارد .

  • جریان داده ی سیستم

مدیران باید بتوانند جریان پردازش جزئیات را به صورت نمایشی توصیف کنند . این جریان پردازش ، حرکت داده ی شرکت را از طریق راه حل ابر ، توصیف خواهد کرد .

  • آگاهی از قفل فروشنده

مدیران باید روند ارائه سرویس های ابری توسط یک ارائه دهنده خرد را بدانند .باید رویه هایی وجود داشته باشد تا مدیر ابر بتواند از تعاملات بین ارائه دهندگان و هم چنین نحوه ارائه سرویس ها به مشتری و داده های انتقالی بین آنها به طور کامل آگاه شود .

  • آگاهی از رویه های امنیتی ارائه دهنده

مدیران باید از طرح های امنیتی ارائه دهندگان برای سرویس های مختلف ابری آگاه باشند :

*    کاربرد چند مستاجری

*    فرآیند تجارت الکترونیکی

*    گزینش کارمند

*    سیاست رمزگذاری

 

  • مانیتور برنامه ریزی ظرفیت و امکانات سنجش

مدیران باید برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ارائه دهندگان برای ظرفیت را بدانند تا مطمئن شوند که آیا ارائه دهندگان ابر می توانند ظرفیت مورد نیاز شرکت ها را تامین کنند یا نه .

همچنین باید امکانات موجود را بنا به نیازهای شرکت های سرویس گیرنده بسنجند و مطمئن شوند که ارائه دهندگان سرویس های ابری می توانند نیازهای شرکت ها را پاسخ دهند .

  • مانیتور و بازبینی لاگ

به منظور تشخیص خطاهای سیتم ، مدیران باید لاگ ها را بطور منظم مورد بازبینی قرار دهند.

  • تست راه حل ها و اعتبار سنجی

لازم است تا راه حل های ارائه شده توسط ارائه دهنده به منظور اعتبار سنجی که آیا نتیجه درستی می دهد یا نه و خالی از خطاست ، توسط مدیر تست شود . یک سیستم باید قابل اطمینان و قوی باشد.

مدیریت رایانش ابری

وظایف مدیریت رایانش ابری

 

کریمی
کریمی
کارشناس سخت افزار، ارشد معماری سیستم های موازی - دانشگاه فردوسی مشهد || محقق در زمینه رایانش ابری؛ زیرساخت به عنوان سرویس || مربی آزمایشگاه های ریزپردازنده، سیستم عامل ، معماری ، منطقی و معماری - دانشگاه بزرگمهر قائنات || آشنایی با انواع پلت فرم های زیرساخت | openstack | Eucalyptus | OpenNebula ||| تجربه کاری در زمینه شبکه : Linux | Debian | Ubuntu Cisco | CCNA | CCNP Microsoft | Server 2003

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *